Spring til indhold

Handelsbetingelser

Dato: 28-12-2024 (DD-MM-ÅÅÅÅ)

I dette dokument beskrives de generelle handelsbetingelser for at handle med IT-Mesteren. Der opfordres til at man læser betingelserne før der laves et køb.

IT-Mesteren henviser i øvrigt til politikken om privatliv, hvis man ønsker indblik i sine rettigheder samt hvilke data der behandles mm.

IT-Mesteren har til enhver tid ret til, med øjeblikkelig virkning at opdatere og ændre nærværende politikker, betingelser og vilkår.

Vi vil ikke direkte oplyse kunder, besøgende og brugere af hjemmesiden om dette – og derfor anbefales det med jævne mellemrum at læse disse handelsbetingelser igennem for eventuelle ændringer.
Disse er gældende for alle heriblandt men ikke begrænset til; aktiviteter, ydelser, produkter, hjemmesider og webshops ejet og drevet af IT-Mesteren.

Indholdsfortegnelse

  1. Anvendelse

    1. Disse handelsbetingelser (herefter kaldet “Betingelserne”) gælder for alt der sælges og drives af IT-Mesteren (Herefter kaldet “leverandøren”) som diverse kunder måtte købe.
    2. Disse handelsbetingelser gælder mellem leverandøren og kunden uanset kundens egne handelsbetingelser, forretningsbetingelser, ordrebekræftelser eller forretningssædvane.
    3. Gældende handelsbetingelser erstatter tidligere handelsbetingelser.
    4. Der tages forbehold for eventuelle slåfejl.
  2. Overordnet

    1. Leverandøren vil indenfor rammerne af handelsbetingelserne, altid gå efter det lange og frugtbare samarbejde.
      Leverandøren tror på det bedst opnås bedst efter disse retningslinjer:
      • Tillid: når leverandøren laver en erklæring, vil den blive fulgt op på, det betyder at der også vil være erklæringer om, hvis noget ikke er muligt eller holdbart for leverandøren og derfor ikke kan eller ønsker at levere noget inden for de pågældende rammer, der vil dog altid blive gjort et forsøg på, at levere til kunden inden for omstændigheder der tilgodeser begge parter.
      • God tro: Der vil altid blive handlet og arbejdet med god tro mellem både leverandør og kunde.
      • Fortrolighed: Al’ information der er udvekslet mellem Leverandøren og kunden, bliver betragtet som fortroligt med mindre det er offentligt tilgængeligt.
      • Rådgivning: Leverandørne betragtes som ekspert inden for leverandørens område, og vil derfor altid yde Rådgivning efter bedste evne, uanset om det vil give en mindre lukrativ handel for leverandøren.

      Retningslinjerne er skrevet ind i handelsbetingelserne som et tegn på god tro, da leverandøren ønsker lange og frugtbare samarbejdsaftaler.

      Virksomhedsoplysninger:

      Navn: IT-Mesteren
      CVR: 41398140
      Addresse, postnr., og by: gormsgade 77 st th, 6700 Esbjerg

  3. Priser

    1. Priserne for alt der leveres af leverandøren, heriblandt men ikke begrænset til; ydelser og produkter, faktureres efter aftale mellem leverandøren og kunden.
    2. Hvis ikke andet er aftalt, bruges den pågældende prisliste, som prislisten så ud, den dato aftalen om en ordre var på plads.
    3. Leverandøren kan til enhver tid ændre sine prislister uden at informere eksisterende kunder.
    4. Opgivne priser er altid eksklusiv moms, i danske kroner (“DKK”) og efter gældende valutakurser. Priserne er baseret på diverse forhold, heriblandt men ikke begrænset til; eksisterende prisforhold for materialer, licenser, arbejdsløsninger, transportudgifter, efterspørgsel, udbud, valutakurser, resurser m.v.
    5. Ved et tilbud, er tilbuddet baseret på, transportudgifter, lønninger, licenser, materialer, underleverandørers priser mm.
    6. Leverandøren har retten til at opkræve ydereligere betaling, såfremt der kommer en ændring, heriblandt men ikke begrænset til: transportudgifter, lønninger, licenser, materialer, underleverandørers priser mm.
    7. Tilbud der gives er gældende en måned såfremt der ikke er sket generelle prisændringer i leverandørens prisændringer.
    8. Priser på leverandørens hjemmeside er ikke definitive men guidende, der tages samtidig forbehold for slåfejl.
    9. Priserne treobles såfremt der ikke er et referencelink.
  4. Betaling

    1. Den gældende forfaldsdato for en fremsendt faktura, vil med mindre andet er aftalt, blive lagt 8 dage efter sendt faktura.
    2. Med mindre andet er aftalt, vil halvdelen af alle ordre og projekter med aftalt pris, der ikke er samarbejdsaftaler, blive faktureret fra projektets start, og den resterende halvdel faktureret når ordren er afsluttet.
    3. Samarbejdsaftaler som varer over en længere periode forudbetales.
    4. Når leverandøren skal hoste et webhotel for kunden, vil dette ske ved betaling for mindst 12 måneder af gangen.
    5. Ønsker kunden at stoppe et flex abonnement, vil kunden få en udbetaling på 90% af beløbet som gælder for perioden fra den næste måned til aftalens ophørelse, med respetkt for punkt 4.4. betingelser for opsigelse er beskrevet i punkt 6.
    6. Ved manglende betaling, kan leverandør lukke og slukke for alle produkter, ydelser, abonnementer og service uden varsel.
    7. Ved ekstra bestilt arbejde, vil kunden blive faktureret for hver kvarte time startet, ved en timepris på 550 DKK Ex. moms.
    8. Sker betaling ikke for første halvdel af betalingen pr. Forfaldsdato, har leverandøren ret til at fakturere ydereligere 25% som minimum, af projektets samlede beløb (omtales herefter som “pa-merbetalingen”), og leverandøren har ret til at sætte projektet på pause. Sker betalingen af de 25% inden for betalingsperioden, vil der ikke komme en ekstra betaling når ordren er leveret. I tilfælde af at pa-merbetalingen heller ikke betales inden for forfaldsdato, har leverandør ret til at påføre ydereligere betaling på 7,5% af den samlede opgaves aftalte pris, når projektets resterende beløb skal betales. Pa-merbetalingen er ikke en ekstra faktura, men en ekstra forudbetaling af projektets samlede beløb.
    9.  Alt ekstraarbejde som ikke er aftalt, sker i henhold til punkt 4.7.
    10. I tilfælde af at faktura ikke er betalt pr. Forfaldsdato, har leverandør retten til, at fremsende en rykker. En rykker har et ekstragebyr på 400 kroner, samt en rentetilskrivning på 3%. Der vil i alt blive sendt minimum 3 rykkere, efter 3 rykkere vil inddrivelse af fordringen ske, efter inkassolovgivningens regler.
    11. Kunden har ingen ret til at tilbageholde det fulde beløb eller et delvist beløb af faktura, for at sikre at leverandøren færdiggører et projekt.
    12. Ved prisændringer for abonnementsaftaler, vil dette ske ved udgangen af abonnementsperioder, og fremgå på fakturaen.
    13. I tilfælde af bestilt arbejde der omfatter programmering JF. 4.7 vil det indebærer en ekstra pris på 200 DKK Ex. moms som resulterer i en samlet timepris på 750 Ex. moms.
    14. Ved tilbagebetalinger af opsagt flexaftale, har kunden ikke krav på et bestemt beløb, da dette kan varierer. Det kan i visse tilfælde betyde at der vil forekomme et mindre beløb eller en ekstra regning, heriblandt men ikke begrænset til tilfælde af; underleverandører, bestilt arbejde for at justere eksterne licenser der følger med flexaftalen mm.
    15. Hastighedsoptimeringspakken har en resultatsgaranti som er baseret på den analyse er foretages før og efter installation. Analysen er værktøjer til at måle hastighed fra f.eks. gtmetrix, pagespeed developer insights og debugbear. Her er elementer til forbedring, størrelse på siden og hastighedsscore parametre der måles på.
  5. Levering.

    1. Alle leveringsdatoer såfremt andet er aftalt, er 5 hverdage efter ordrebekræftelse. Diverse omstændigheder kan udskyde leveringsdatoen, dette inkluderer men er ikke begrænset til; Sygdom, ferie, levering af materialer fra andre leverandører, levering af materiale fra kunden (som billeder og tekster).
    2. Såfremt der ønskes specielle funktioner eller funktioner som endnu ikke eksisterer og skal udvikles, vil kunden løbende blive informeret om fremgangen i forhold til leveringsdato og andre relevante informationer. Leveringsstandarden fra 5.1 kan derfor ikke garanteres eller forventes, og der vil i stedet eksisterer en sund og konstruktiv dialog mellem leverandør og kunde, for at projektet går fremad så det opfylder kundens behov, og for at kunden har en fornemmelse af hvornår projektet er færdigt.
    3. Ved ordinære webshops såfremt andet er aftalt, er leveringsdatoen 10 hverdage efter ordrebekræftelse. Diverse omstændigheder kan udskyde leveringsdatoen, dette inkluderer men er ikke begrænset til; Sygdom, ferie, levering af materialer fra andre leverandører, levering af materiale fra kunden (som billeder og tekster).
    4. Bestilles der en opsætning af et plugin udviklet af enten it-mesteren eller tredjepart, kan leveringsdatoen varierer da mængden af arbejde der er krævet for opsætningen også kan varierer. Leverandør er forpligtet til at give et estimat for leveringsdato og vende tilbage senest denne dato for at opdatere om udviklingen eller leveringen. Diværse omstændigheder beskrevet i 5.1 kan udskyde leveringsdatoen.
    5. Leverandør bestræber sig på efter bedste evne at informere kunden om eventuelle opdateringer og udsættelser i forhold til leveringsdato
  6. Bindingsperioder og tidsfrister.

    1. Det er muligt at binde leverandør 12, 24 eller 36 måneder på specifikke løbende aftaler, licenser eller abonnementer.
    2. Løbende aftaler beskrevet i 6.1 kan opsiges af kunden skriftligt med 3 måneders varsel før næste betalingsperiode mellem den første og sidste hverdag i disse 3 måneder jf. pkt. 4.4 og 5.1.
    3. Løbende aftaler af typen flex kan opsiges når som helst på nær den sidste måned.
    4. Ved opsigelse af aftaler af typen flex, vil opsigelsen gælde fra næste måned hvor opsigelsen er modtaget. Er opsigelsen modtaget på en lørdag, søndag eller helligdag, tælles opsigelsen som modtaget ved den næste hverdag, uanset om denne skulle ligge i næste måned.
    5. Såfremt alle betingelser for opsigelsen er fyldt og kunden ønsker at opsige, skal det ske skriftligt pr. Email til anders.madsen@it-mesteren.dk.
    6. Leverandør kan til enhver tid opsige en aftale.
    7. Det er muligt at betale for support og drift månedlig hvilket vil medføre et gebyr på 800 DKK
  7. Fortrolighed.

    1. leverandøren og enhver associeret med leverandøren heriblandt men ikke begrænset til; kunder, samarbejdspartnere eller andre der på anden måde er forbundet til leverandøren er forbelagt et ansvar, der indebærer at enhver information som man er kommet i besiddelse af, betragtes som en forretningshemmelighed, og vil ikke blive videregivet til nogen tredjepart, såfremt informationen ikke er offentlig og almen kendt.
    2. Informationer som kunden kommer i besiddelse af skal anses som fortrolige og må ikke videregives til tredjepart uden leverandørens skriftlige tilladelse. Brud herpå udløser en bod på 20.000 kr. pr. overtrædelse
    3. Fortrolighed gælder ikke oplysninger, i) som er offentligt tilgængelige, ii) som en part kommer i besiddelse af i god tro fra en tredjepart, iii) som en part er forpligtet til at udlevere i henhold til lov.
  8. Information om varer og produkter

    1.  leverandøren leverer et antal varer indenfor IT- og Webudvikling, markedsføring, support, udvikling, konsulent arbejde og rådgivning.
    2. Alle hjemmesideløsninger leveres som standardpakker hvilket sætter nogen rammer for funktionalitet. Leverandøren kan til enhver tid ændre disse funktionaliteter ved at udskifte plugins. Standardpakker omfatter ikke standard design eller indhold, men funktionalitet der for det meste er tilbudt via plugins som er standardiseret via standardpakker.
    3.  Design af blandt andet en hjemmeside, webshop mm. vil være begrænset til det som de wordpress plugins og det tema der anvendes af leverandøren, tillader. Hvis der er et særskilt ønske om et design fra kunden vil dette blive udspecificeret i aftalen lavet med kunden, særdesign vil som en del af aftalen koste mere end hvis man ændrede på en skabelon suppleret af temaet, hvilket aftalen vil bære præg af.
    4. Det visuelle layout på en hjemmeside vil lægge sig op af et eksisterende visuelt design eller brand, i tilfælde dette ikke eksisterer, kan leverandøren tilbyde grafisk arbejde som en del af aftalen, hvilket vil blive reflekteret i aftalens pris.
    5. Ved køb af produkter heriblandt men ikke begrænset til; WordPress hjemmesider, Webshops fra en platform eller andre produkter der er bygget på en platform, vil funktionaliteten blive begrænset til den platform, de plugins og de temaer der bliver brugt, til at bygge det færdige produkt til kunden. Funktionalitet der ikke er inkluderet vil blive betragtet som ekstra omkostninger, og kan blive faktureret efter 4.7 såfremt andet ikke er aftalt og en funktionalitet er bestilt.
    6. Produkter heriblandt men ikke begrænset til; plugins , temaer, udvidelser, kodestykker osv. der stammer fra tredjepart, kan blive opsat af leverandøren, og vil blive faktureret i henhold til 4.7. i tilfælde af det er et nyt plugin i den forstand at det ikke bliver tilbudt på nuværende tildspunkt af leverandøren. Kompabilitet med resten af opsætningen samt oversættelse af dansk, kan ikke garanteres. leverandøren bestræber sig dog på at oplyse kunden om eventuelle kompatibilitetsproblemer og oversættelse. Kunden har mulighed for at bestille leverandøren til at løse både kompatibilitet samt oversættelse fra engelsk til dansk.
    7.  Funktionalitet og kompatibilitet i forhold til browsere, har en grænse på to år, browser versioner ældre end dette anses ikke som standard at være kompatible. Det betyder at Internet Explorer ikke er understøttet (den nye browser fra microsoft ved navn “edge” er dog understøttet.) Kompatibilitet til ældre browsere kan dog tilkøbes og vil blive udført i forhold til punkt 4.7.
    8.  For produter heriblandt men ikke begrænset til; hjemmesider, webshops og andre internetplatforme, vil der være en vis hastighed for både besøgende og kunden selv. Der kan ikke garanteres en vis hastighed for nogen parter. Det kan være grundet eksempelvis men ikke begrænset til materiale fra kunden, kundens egen ændringer efter hjemmesiden er overdraget, eller plugins der er installeret efter ønske fra kunden.
    9.  Ved alle produkter fra leverandøren heriblandt men ikke begrænset til plugins, Hjemmesider, Webshops, er leverandøren ikke anset som databehandler, eller data ansvarlig. Dette vil derfor tilfalde kunden som har ansvaret for, at reglerne for at data behandling efterleves. Leverandøren vil dog stå som rådgiver og bistå kunden bedst muligt.
    10. Der tilbydes drift- og support aftaler af hjemmesider, webshops og platforme. Disse er begrænset til hjemmesider der har funktionalitet som tilbydes i leverandørens standardpakker. Specialaftaler vil typisk indeholde meromkostninger såfremt de indeholder funktionalitet der specifikt er ønsket af kunden og ikke indgår i standardpakkerne.
    11. Drift indebærer opdatering af plugins, teamer og wordpress, samt leverandørens eget plugin til at håndtere dette. Opdateringer vil som regel foregå hver fredag, men kan ikke garanteres grundet sygdom, ferie, sikkerhedsopdateringer der skal leveres hurtigst muligt mm.
    12. Support indebærer ændringer af hjemmeside og webshop uden meromkostninger, dette indebærer ikke større opgaver eller nyt indhold, men udelukkende ændringer af hjemmesiden med materiale suppleret af kunden, ændringer i indstillinger der ikke har en effekt på siden samt andre småopgaver.
    13. Der tilbydes specielle produktlicenser til produkter udviklet af leverandøren, disse indeholder ikke support eller vedligeholdelse, dog er opdateringer som indeholder udvidelser og rettelser, gyldige så længe man har en gyldig licens. Når denne licens ophører vil produktets funktionalitet også ophøre og kan resulterer i fejl på siden, hvilket leverandøren ikke har noget ansvar for. Det er dog muligt at købe en løsning jf. 4.7
    14. Kunder som er omfattet af samarbejdsaftaler beskrevet i 8.10 og standardpakker beskrevet i 8.2 vil modtage gratis udskiftning af funktionalitet når leverandøren ændrer funktionaliteten i standardpakkerne.
    15. Klippekort kan købes for at forudbetale timer, de kan erstatte betaling for bestilt arbejde beskrevet i 4.7.
    16. Kunden har fulde administratorrettigheder til hjemmesiden, webshoppen eller anden platform leveret i wordpress.
    17. Leverandøren tilbyder diverse plugins hvor licenser har en varighed. Plugins der følger med hjemmesider uden en drift-aftale har ikke krav eller ret til opdateringer, disse kan købes til en pris af 1000 DKK.
    18. Alle løsninger har et referat til leverandøren. Hvis en løsning skal leveres uden et link referat til IT-Mesteren, vil prisen være ydereligere 200%. En løsning kan senere hen godt få referatet fjernet, dog vil dette koste 200% af værdien for løsningen hvilket minimum er det samme som den blev købt for. Referater til diverse plugins der købes seperat har et referat på de sider der genereres af pluginnet, en specific licens kan købes uden referat, dette vil dog fordoble prisen af licensen.
    19. Alle rabatter, fordele mm. Som hører ind under et abonnement, er noget man mister så snart abonnementet ikke haves længere. Dette gælder også forlængelse af klippekortvarighed. Hvis man for eksempel køber en 3 måneders aftale som forlænger et klippekorts varighed til 3 år men opsiger efter 6 måneder, varer klippekortet kun året ud.
  9. Reklamation

    1. Der er ingen reklamation på nogen løsninger eller produkter der leveres af leverandøren, da produkterne tages i brug lige så snart de er leveret, kunden har ligeledes adgang til at ændre på produktet, efter det er leveret.
    2. På bestilte løsninger og produkter heriblandt men ikke begrænset til; hjemmesider, webshops og plugin opsætninger, vil kunden have 14 dage til at godkende det leverede produkt og komme med rettelser, før produktet eller løsningen anses som færdigleveret, og en faktura vil blive sendt, JF. betalings betinglserne i punkt 4.
    3. Såfremt udkastet nævnt i 14.1 har modtaget 3 rettelses sessioner eller fristen på 14 dage er udløbet, er reklamationsretten ophørt, og leverandøren er ikke forpligtet til at udføre flere rettelser.
  10. Ophavsret

    1. leverandøren har den fulde ophavsret på alle produkter og løsninger heriblandt men ikke inkluderet til; hjemmesider, webshops og plugin installationer. Kunden ejer til gengæld hjemmesiden, men ikke software, html, css, javascript og andet kode der bruges på hjemmesiden. Designet og teksten er ejet af kunden.
    2. Uautoriseret brug af software fra leverandøren inkluderer men er ikke begrænset til; redigering, ændring, modificering, tilpasning, oversættelse eller på anden måde ændre hele eller dele af softwaren, at hele eller nogen del af softwaren kombineres med eller bliver inkorporeret i anden software, dekompilering, adskillelse, reverse engineering af softwaren, reproducere, kopiere, distribuere, videresælge eller på anden måde bruge softwaren til ethvert kommercielt formål, give tilladelse til enhver tredjepart om at bruge softwaren på vegne af eller til gavn for tredjepart, bruge softwaren på enhver måde der overtræder enhver gældende lokal, national eller international lovgivning, bruge softwaren til ethvert formål, som leverandøren mener er et brud på denne nærværende handelsbetingelser.
    3. Kunden har fuld brugsret, og har fuldmagt til at bruge materialet og har ret til at give tilladelse til at bruge billeder, tekst og grafisk materiale der indgår i den løsning, der er leveret til kunden. Dette inkluderer ikke HTML og CSS brugt på hjemmesiden.
    4. I tilfælde af leverandøren agerer som konsulent på en kundes platform eller digitale produkt, vil ophavsretten tilfalde kunden, mens leverandøren har ret til at kopierer, distribuere, sælge og videreudvikle på det materiale der er leveret til kunden, til al’ forbrug og forretning hos leverandøren, såfremt andet ikke er aftalt. Leverandøren har samtidig tilladelse til at bruge materiale og samarbejde til markedsføring.
    5. Software produceret af leverandøren (herefter itm software) kan have et af to gyldige licenser, købslicens og brugslicens.
      – En købslicens giver kunden ret til fuld brug af itm software på det tidspunkt hvor softwaren blev udleveret, men ingen ret til opdateringer til den nyeste version.
      – En brugslicens giver kunden ret til at bruge den pågældende itm-software, så længe kunden har en gyldig brugslicens, og inkluderer også opdateringer så længe licensen haves. Når licensen ophøre er det ikke længere tilladt for kunden at bruge den pågældende itm-software.
    6. Det er ikke tilladt på nogen måde at kopiere, distribuere, redigere eller udgive itm-software.
    7. Al’ uautoriseret brug af itm-software hvilket inkluderer brug der er specificeret i 10.5, eller brug der ikke er specificeret i 10.6 samt andet uautoriseret brug, vil medfører en bod på 50.000 DKK for hver dag der er uautoriseret brug.
    8. Med mindre andet er aftalt giver både brugslicenser og købslicenser kun ret til at bruge nærværende software for en instans af et websted, dette betyder et domæne. Et domæne med en websteds instans dækker ikke over instanser af websteder på underdomæner, da disse vil tælle for deres egen instans. Domæner der fungerer som en test instans af en produktions instans kan godt gøre brug af den samme licens som den på produktionsinstansen.
    9. Modifikationer eller andre produkter der laves i relation til itm-software, tilhører leverandøren.
    10. Leverandøren forbeholder sig retten til at give licenser til at bruge Softwaren til tredjemand.
    11. Ved køb af rettighederne til en løsning kan man miste sin brugslicens samt alle skræddersyede modifikationer, dette vil ikke udløse en pris for at fjerne referatet til leverandøren i henhold til 8.12 dog vil det betyde at leverandøren vil fjerne itm-software der bruges med respekt for 4.7 og 3.9 i forhold til tiden der bliver brugt på dette. Det er altid muligt at købe rettighederne til sin løsning.
    12. Leverandøren kan til enhver tid deaktivere diverse indstillinger i al’ ITM-Software, deaktivere softwaren og sågar tilbagekalde licensen og fjerne nærværende ITM-Software fra kunden.
  11.  Fraskrivelse af ansvar

    1. leverandøren kan ikke stilles til ansvar for materiale der er sendt af en kunde eller andre samarbejdspartnere. Ansvaret pålægges derfor kunden eller samarbejdspartneren for at tilsendt materiale overholder gældende lovgivning om blandt andet ophavsret, og at kunden eller samarbejdspartneren har ret til at bruge materialet.
    2. leverandøren kan ikke drages til ansvar for indirekte tab , dette inkluderer men er ikke begrænset  til, driftstab, følgeskader, avancetab, tab af salg som kunden eller samarbejdspartneren måtte lide, som en følge af eventuel misligholdelse af sine forpligtelser over for enten tredje part, interne parter og/eller andre eksterne parter, som kan henføres til ændret, mistet, ikke forventlig resultat af data og/eller omsætning.
    3. I tilfælde af at samarbejdspartner eller kunde har et erstatningskrav, kan det under ingen omstændigheder være større end prisen på det projekt eller den løsning som erstatningskravet er forbundet med, i tilfælde af det omhandler en kontinueerlig ydelse som har en fast aftalt og kontinuerlig pris som en procent andel af et salg, eller et fast månedligt beløb, kan erstatningskravet ikke overstige det betalte beløb de sidste 6 måneder fra den dato hvor erstatningskravet først bliver krævet. Disse omstændigheder er gældende uanset kundens eventuelle handelsbetingelser, forretningsbetingelser, ordrebekræftelser eller forretningssædvane.
    4. Såfremt der er en fejl og/eller problemer heriblandt men ikke begrænset til: hosting, wordpress, wordpress tema, add-ons og/eller plugins, som har resulteret i diverse konsekvenser heriblandt men ikke inkluderet til nedetid og/eller fejl på siden er leverandøren ikke forpligtet til at rette disse, og kan fakturere kunden for rettelser.
    5. I tilfælde af at leverandøren skal lancere en løsning, platform eller et produkt heriblandt men ikke begrænset til; hjemmeside, webshop og/eller CRM, der skal erstatte eksisterende indhold på et webhotel, kan leverandøren ikke pådrages et ansvar i tilfælde af fejl eller nedetid. I tilfælde af at der opstår nedetid som følge af procedurer inden for DNS, kan der heller ikke lægges et ansvar på leverandøren for dette.
    6. Leverandøren kan på intet tidspunkt drages til ansvar for ændringer i placering og rang hos søgemaskinerne som f.eks. Google.
    7. Leverandøren kan på intet tidspunkt drages til ansvar for, at en kundes hjemmeside hackes eller der på anden måde forekommer en uautoriseret adgang på kundens hjemmeside.
    8. Leverandøren kan på intet tidspunkt drages til ansvar ved nogen som helst form for rådgivning.
    9. I tilfælde af at leverandøren byder på et projekt eller en opgave, som så senere viser sig ikke er muligt at lave, har leverandøren en ret til at annulere hele eller dele af aftalen og tilbagebetale hele eller dele af beløbet, til kunden.
    10. I opgaver hvor leverandøren er bestilt til at løse fejl, mangler og problemer på et allerede eksisterende webhotel eller website, kan leverandøren ikke stilles til ansvar for eventuelle fejl, mangler eller problemer der opstår og/eller kunne opstå indenfor blandt andet men ikke begrænset til; plugins, browsere, tema eller kodestykker. Det er kundens ansvar at have backup, ellers kan Leverandøren som en del af opgaven bestilles til at tage backup under opgaven eller før opgaven.
    11. Alle behandlinger eller områder som kunden eller samarbejdspartneren har et ansvar overfor og som er leveret af leverandøren, heriblandt men ikke begrænset til persondatalovgivning og gdpr, vil der på ingen måde kunne tilfalde et krav om erstatning eller anden krav om betaling af leverandør, såfremt disse er brudt.
    12. Da kunden har fuld adgang til hjemmesiden jf. 8.16 er alt vedrørende hjemmesiden, webshoppen og/eller platformen suverænt kundens ansvar. Derfor vil leverandør ikke kunne sigtes for overtrædelser af nogen som helst form for lovgivning.
    13. Leverandøren kan på intet tidspunkt blive drage til ansvar for produkter, løsninger eller andre ydelser leveret til kunden.
  12. Hosting

    1. Leverandøren kan tilbyde hosting gennem tredjepart, og agerer som webmaster. Hosting købes gennem simply, og prisen for hosting reflekteres via simply’s priser.
    2.  Der kan ikke garanteres nogen specifikke oppetider.
    3. Prisen kan variere efter forskellige parametre heriblandt men ikke begrænset til; kundens størrelse, kundens besøgstal, og processeringsbehov.
  13. Online Markedsføring

    1.  Leverandøren tilbyder online markedsføring for kunder og samarbejdspartnere, til at hjælpe kunder med at øge deres potentiale for salg gennem internettet.
    2. Værktøjer der bruges til online markedsføring for kunder og samarbejdspartnere inkluderer blandt andet men er ikke begrænset til; google adwords, google search console, søge maskine optimering, facebook annoncering.
    3.  Der kan ikke stilles garanti for specifikke resultater.
    4. I nogen tilfælde vil betaling for online annoncer ske mellem kunden og annoncøren, mens leverandøren vil fakturere for arbejdet i at opsætte, vedligeholde planlægge mm. I andre tilfælde vil leverandøren betale annoncøren og fakturere dette beløb samt betalingen for annoncerne, til kunden.
  14. Den generelle aftale process

    1. Efter kontakten med kunden er etableret, bliver der taget en indledende snak for at lære mere om kunden, kundens virksomhed og kundens behov.
      Herefter udarbejdes der et eller flere løsninger til kunden.
      Kunden takker ja til et af løsningerne, og der fremsendes en faktura for halvdelen af beløbet.
      Arbejdet på løsningen starter så snart leverandøren har al’ nødvendig grafik, login og licenser der er brug for for at arbejdet kan gå i gang.
      Alt efter hvor lang tid projektet tager, vil kunden få et udkast til en løsning, som kunden har 14 dage til at godkende eller komme med rettelser til, uden ekstra omkostninger, så længe rettelserne ikke indebærer flere produkter, denne mulighed har kunden 3 gange i alt, hvorefter fremtidige rettelser vil blive faktureret jf. 4.7 og 4.13. Såfremt kunden ikke har en support aftale.
      Når kunden har godkendt en løsning, kan der fra denne dato sendes en faktura.
    2. Tekst, grafik samt andet indhold på hjemmesiden er kundens ansvar. Er det ikke tilsendt vil leverandøren udfylde teksten med fyldetekst og “kommer snart” billeder. Kunden har mulighed for at bestille indhold gennem leverandøren.
    3. Til alle platforme vil leverandør og kunde (fra leveringsbetingelsernes oprettelse) hver have en seperat administrator konto.
  15. Vedligeholdelse

    1. leverandøren tilbyder vedligeholdelse af hjemmesider, webshops og platforme.
    2. Kunden har flere valgmuligheder i forhold til at få support og vedligeholdelse, og leverandøren vil stræbe sig på altid at tilbyde den bedste løsning til vedligeholdelse af hjemmesiden.
    3. Hvis kunden bestiller arbejde udover det der tilbydes i aftalen, vil der blive faktureret en timepris efter 4.7. Ved ekstra tilføjelser i et abonnement vil leverandør fastslå en pris.
    4. Kunden har det primære ansvar for hjemmesiden, leverandøren vil gøre sit bedste for altid at bistå kunden, rådgive og vejlede efter bedste evne.
  16. Andet

    1. Leverandøren er berettiget til at bruge projekter, løsninger og andet materiale som reference og materiale til salg.
    2. Specifikke juridiske aftaler som leverandøren har indgået med nogen samarbejdspartnere eller kunder, kan ændre forholdende for betingelserne.
    3. Leverandøren har følgende stamdata fra en kunde; CVR, Firmanavn, Navn, Addresse, Email og telefonnummer. Stamdata beholdes i 5 år efter ordrer er udfyldt, og kan til enhver tid slettes hvis der er et ønske herom og det ikke er i strid med nogen love.
    4. Leverandøren sælger ikke kunders data til tredjepart.
  17. Force Majeure

    1.  Hverken leverandøren, kunden eller samarbejdspartneren forventes at efterleve betingelserne eller andre nærværende aftaler i forhold til normale forventninger såfremt en force majeure skulle indgå, heriblandt men ikke begrænset til; lockdown, lockout, strejke, sygdom, dødsfald, pandemi, epidimi, krig, oprør, uroligheder, trafikuheld, katastrofer eller andre omstændigheder som kan have en indvirkning på alle parter, og som leverandøren ikke er direkte herre over.
    2. I tilfælde af en force Majeure jf. 17.1 er det op til alle involverede parter at føre en åben kommunikation, for at have den bedst mulige information om situationen, til at kunne foretage den bedst mulige handling.
    3. I tilfælde af 17.1 kan der forekomme en hel eller delvis annullering af aftalen.
  18. Kontakt og klagemuligheder

    1. Kontakt kan ske via kontaktformularen på denne hjemmeside eller med mail til Anders.Madsen@it-mesteren.dk
    2. Oplysning om klagemuligheder for private kunder (kunder uden CVR nummer):En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail anders.madsen@it-mesteren.dk
  19. Tvister

    1. Eventuelle tvister der ikke kan løses parterne imellem, vil blive afgjort ved retten i Esbjerg efter dansk ret.

Andre juridiske dokumenter